Veelgestelde vragen
update 28-06-2022
Reizen is momenteel zeker mogelijk maar soms net even anders dan u eerder (voor de uitbraak van de pandemie) gewend bent. Wij snappen dat u zoekt naar zekerheden en duidelijkheid. Geen probleem! U kunt echt zorgeloos met Silverjet op vakantie, wij staan 24/7 voor u klaar.
Veel gestelde vragen / FAQ
-
Welke reisadviezen volgt Silverjet Vakanties?
-
Welke reisadviezen gelden er momenteel voor de bestemming die ik bij Silverjet Vakanties hebt geboekt?
-
Wat gebeurt er als het reisadvies van de Nederlandse overheid wijzigt op het moment dat ik op vakantie ben?
-
Wanneer is een reisadvies positief en wanneer negatief?
-
Kan ik afreizen naar een bestemming met code oranje (oftewel een negatief reisadvies)?
-
Kan ik afreizen naar een bestemming met code rood (oftwel een negatief reisadvies)?
-
Repatriëringsgarantie
-
Welke boekings- en annuleringsvoorwaarden hanteert Silverjet Vakanties?
-
Wanneer is de geld terug garantie van toepassing?
-
Wat is de omruilgarantie van Silverjet Vakanties?
-
Wat gebeurt er als ik kort voor vertrek positief test op het corona-virus en dus niet kan afreizen?
-
Mag ik mijn reis annuleren omdat ik niet (meer) wil reizen vanwege coronamaatregelen?
-
Is het aan te raden om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten?
-
Biedt mijn reisverzekering dekking als ik naar een bestemming ga met een oranje reisadvies?
-
Is Silverjet Vakanties 24/7 bereikbaar op mijn vakantiebestemming?
-
Wie betaald de extra kosten als ik op mijn bestemming te maken krijg met corona?
-
Er is plotseling een quarantaineverplichting na terugkeer van mijn vakantie. Mag ik om deze reden kosteloos annuleren?
-
Vaccinatie/boosterprik
-
Waar kan ik een PCR test inplannen?